Deklaracja dostępności
Gmina Boguty-Pianki zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://boguty-pianki.pl.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- Brak komunikacji audiowizualnej, w tym z wykorzystaniem komunikatorów internetowych.
- Brak możliwości wykorzystania tłumacza języka migowego przez strony internetowe.
- Brak możliwości odczytywania tekstu maszynowo.
- Brak nagrań treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo.
- Brak możliwości wykorzystania tłumacza języka migowego przez strony internetowe.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Jan Szymański, adres e-mail:
Informacja zwrotna
Na podstawie Art.18.(1-6): Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Postępowanie odwoławcze
Na podstawie Art.18.7: W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Dostosowanie wejść do budynków
Wejście do budynku od ulicy Aleja Papieża Jana Pawła II, nie zabezpieczone bramką. Wejście od strony parkingu za budynkiem Urzędu Gminy, nie zabezpieczone bramką.
Dostosowanie korytarzy
W budynku korytarze o szerokości 205 cm.
Dostosowanie schodów
W budynku dla osób niepełnosprawnych dostępny jest korytarz i pomieszczenia na parterze.
Dostosowanie wind
Brak windy.
Dostępność pochylni
Brak pochylni.
Dostępność platform
W budynku brak platform przyschodowych.
Dostępność informacji głosowych
Nad wejściem do budynku nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Dostępność pętli indukcyjnych
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Dostosowanie parkingów
Planowane jest zaznaczenie miejsc dla niepełnosprawnych na nowo wybudowanym parkingu przed budynkiem Urzędu Gminy, w terminie do 31.12.2024 r.
Prawo wstępu z psem asystującym
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność tłumacza języka migowego
Osoba niepełnosprawna chcąca skorzystać z pomocy tłumacza powinna zgłosić ten zamiar co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.